2008. november 21., péntek

Munka

Hét elején Pécs mellett dolgoztam, szintén a völgyhíd munkálatainál, üzembe helyeztük a második pilléren lévő toló mű elektromos berendezéseit, mire ezzel végeztünk el is kezdett sötétedni. Mohácson a Duna Vendégház panzióban foglaltunk szállást, nagyon kellemes hely, nagyon meg voltam elégedve a tisztasággal, és jó meleg is volt a szobámba. Este a Hemingway étteremben vacsoráztunk, nagyon finom szerb, és magyaros ételek voltak, a vacsihoz kaptunk egy kis mohácsi pincészetből származó bort, ami az asztal társaság minden tagjának ízlett, ez is különleges, mert mindenki más jellegű borokat tart előnyben. Reggel korán kimentünk a hídhoz, de magát a tolást csak délbe kezdtük, jó ütemben tudtunk haladni, a mostani feladat a baloldali pálya előretolása volt, a jobb oldalit egy héttel ezelőtt mozgattuk. kb. 40 métert kell egy-egy alkalommal haladni, majd a híd végéhez illesztik a vas elemeket, ami kb. egy hétig tart, és jöhet a következő pillér üzembe helyezése, és másnap a tolási művelet. A két oldalt felváltva, kb 5-6 napos ciklusokban mozgatjuk, ezeket a mozgatásokat mindig megelőzi a következő pilléren lévő toló mű üzembe helyezése. A híd 4mm/s sebességgel halad előre, a 40 métert, ha nincs különösebb fennakadás 4 óra alatt lehet a rendeltetési helyére, tehát magára a következő pillérre helyezni. Közben a hátsó részen vannak alátámasztások, ami egy bizonyos előretolás után kikerülnek, ez kb. fél órát vesz igénybe, utána még egyszer állunk meg szintén kb. fél órára, a híd segéd elemének a pillére történő feltámasztása végett.
Hát nem egyszerű a feladat, legközelebb hozok képeket is.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mi volt a gond múlt héten a bal pálya második tolásakor? Érdekelne a betolási technológiával (a gépészettel és vezérléssel) kapcsolatban bármilyen részlet, szívesen olvasnék még a hídról.